Hiszpański przedsmak wakacji

W  dniach 8-13 maja 2022r.,  uczniowie naszej szkoły, pod opieką p. E. Hrynkiewicz i p. A. Waluch-Marek uczestniczyli w wycieczce na słoneczne wybrzeże Hiszpanii – Costa Brava.

To była bardzo intensywna i pełna atrakcji podróż. Mieliśmy czas na chwile relaksu nad morzem, próbowaliśmy tradycyjnych dań kuchni hiszpańskiej np. patatas bravas, tapas, gambas al ajillo, calamares fritos, paella czy też jamón Cibrico, a przede wszystkim zwiedzaliśmy.

Poznaliśmy urokliwe nadmorskie miejscowości: Malgrat de mar – gdzie byliśmy zakwaterowani, malowniczą Tossa de Mar, gdzie znajdują się ruiny średniowiecznego zamku, podziwialiśmy tu jedną z najpiękniejszych lazurowych plaż na wybrzeżu Costa Brava. Stąd udaliśmy się w rejs statkiem do Lloret de Mar. Zwiedziliśmy Barcelonę – drugie co do wielkości miasto Hiszpanii a zarazem jedno z najczęściej odwiedzanych europejskich miast ze względu na olbrzymią ilość atrakcji.

W Barcelonie można się zakochać i tak też było w naszym przypadku. Mieliśmy okazję zobaczyć słynne budynki Gaudiego – Casa Batlló oraz Casa Milà, Plac Kataloński, Dzielnicę gotycką, Katedrę św. Eulalii, pomnik Krzysztofa Kolumba, pasaż nadmorski i najsłynniejszy deptak La Rambla. Zobaczyliśmy słynny kościół Sagrada Familia, Park Güell, Stadion Camp Nou oraz wjechaliśmy na wzgórze Montjüic, aby podziwiać panoramę miasta. Udaliśmy się również do miasteczka Figueres, do słynnego muzeum Salvadora Dalí – był to niezwykły spacer po labiryncie sztuki. Mieliśmy okazję podziwiać uroki śródziemnomorskiej roślinności i piękne widoki na morze w ogrodzie botanicznym Marimurtra w Blanes.

Była to niezapomniana podróż, która na długo pozostanie w naszych wspomnieniach i którą na pewno warto powtórzyć.

Telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka - czynny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
800 12 12 12

dziennik elektroniczny

dziennik

Biblioteka – wydarzenia

mLegitymacja

Narzędzie online umożliwiające łatwe, szybkie i samodzielne wykonanie zdjęcia do mLegitymacji.