Banner Top
2018/08/14
Projekt „POWER”

IV Liceum Ogólnokształcące  z Oddziałami Integracyjnymi w Chełmie im. dr Jadwigi MŁodowskiej realizuje projekt  Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój

  1. „Wzmacnianie efektywności funkcjonowania IV LO w Chełmie przez wzrost kompetencji zawodowych nauczycieli”.

Mobilność kadry edukacji szkolnej

Projekt będzie realizowany w okresie od 01-09-2016 do 31-03-2018

Cele projektu:

-podnoszenie poziomu motywacji uczniów do nauki

-poprawa frekwencji, jako niezbędnego warunku w procesie przeciwdziałania przedwczesnego  przerywania lub porzucania nauki

-stosowania nowoczesnych metod i narzędzi pracy  w nauczaniu języków obcych oraz przedmiotów humanistycznych

-podnoszenie wyników nauczania

-stosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu różnych przedmiotów.

-przygotowanie interesującej oferty edukacyjnej

-zwiększenie umiejętności zarządzania placówką

W ramach projektu dyrektor szkoły i 11 nauczycieli brało udział w szkoleniach metodycznych i językowych w Wielkiej Brytanii, Włoszech i Niemczech. Udział w kursach metodycznych ma na celu podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie zarządzania placówką oświatową, zastosowaniu ICT w nauczaniu różnych przedmiotów, metodyki nauczania języków obcych i wychowania fizycznego, doskonaleniu umiejętności pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podnoszeniu poziomu wprowadzonej innowacji-tutoringu.

Pani Marzena Koprukowniak-dyrektor szkoły

Kurs „School Development and Quality Evaluation & Enhancement in Primary and Secondary School” organizowany przez International Study Programmes w Dunfermline

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe

  • Poszerzenie wiedzy nt. rozwoju szkoły, oceny i poprawy jakości funkcjonowania placówki.
  • Wzbogacenie wiedzy nt. sposobów zarzadzania szkoła˛, relacji o instytucjami nadzorującymi prace˛ szkoły.
  • Poszerzenie wiedzy obejmującej:
  • programy nauczania, ocenianie i egzaminy,
  • integracji uczniów o specjalnych potrzebach,
  • hospitacji zajęć (przygotowanie, przeprowadzenie, wyniki, działania następcze, efekty itp.),
  • mianowania nowych nauczycieli,
  • monitorowania i mentoringu zaczynających prace˛ nauczycieli
  • obserwacja lekcji i okazja do dyskusji z nauczycielami.
  • metod dodatkowego wsparcia dla uczniów mających problemy w nauce
  • zarzadzania szkoła˛,
  • roli, obowiązków, uprawnień´ decyzyjnych dyrektora szkoły,
    • programów nauczania,
  • strategii zarzadzania
  • Poszerzenie wiedzy nt. funkcjonowania szkół w różnych krajach i zarzadzania szkoła˛ przez wymianę doświadczeń z uczestników różnych narodowości.
  • Poszerzenie wiedzy w zakresie metod nauczania, aktywizacji i oceniania uczniów.
  • Wzbogacenie wiedzy nt. historii, dziedzictwa kulturowego i tradycji Szkocji.
  • Zdobycie aktualnej wiedzy na temat polityki, edukacji, mediów, współczesnej kultury i sztuki w Wielkiej Brytanii.
  • Rozwinięcie świadomości kulturowej.

 

Pani Katarzyna Sliwinska nauczycielka j. angielskiego

Kurs „Life in Britain Bringing Culture to the Classroom” organizowany przez International House Trust Ltd w Londynie

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe

  • Zdobycie aktualnej wiedzy dotyczącej sztuki, brytyjskiego jedzenia (tradycyjnego i nowoczesnego), filmu, telewizji, polityki, rodziny królewskiej, brytyjskiej prasy, muzyki, życia społecznego
  • Rozwinięcie umiejętności prowadzenia zajęć z wykorzystaniem materiałów autentycznych
  • Poznanie nowych źródeł do wykorzystania na lekcji
  • Poszerzenie wiedzy na temat różnych źródeł materiałów autentycznych
  • Poszerzenie wiedzy na temat różnych metod w nauczaniu języków obcych w celu zwiększenia motywacji uczniów do nauki języka angielskiego
  • Rozwinięcie wiedzy na temat narzędzi do wykorzystania podczas pracy z uczniami (np. edmodo)
  • Umiejętność korzystania z obcojęzycznej literatury

 

Pani Barbara Brzezowska-Lubawska- nauczyciel informatyki, koordynator projektu

Kurs “General English Including Sessions on ICT for Teachers organizowany przez International House Trust Ltd w Londynie

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe

  • Umiejętność przygotowywania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem narzędzi technologii informacyjnej.
  • Wzbogacenie bazy pomysłów do uatrakcyjnienia zajęć z uczniami.
  • Umiejętność wykorzystania internetowych platform edukacyjnych w procesie nauczania, uczenia się.
  • Zdobycie aktualnej wiedzy na temat sposobów wykorzystania Internetu i e-learningu w pracy z uczniami i w samokształceniu.
  • Rozwinięcie świadomości kulturowej.
  • Rozwinięcie kompetencji społecznych i obywatelskich.
  • Wzrost umiejętności korzystania z obcojęzycznych materiałów i literatury fachowej.
  • Rozwój umiejętności realizacji planów osiągania założonych celów.
  • Poznanie kultury i historii Wielkiej Brytanii przez odwiedzanie muzeum i uczestnicząc w wydarzeniach kulturalnych
  • Wymiana doświadczeń z nauczycielami z różnych krajów.
  • Zwiększenie świadomości międzykulturowej poprzez udział w wyjazdach i kontaktach z innymi nauczycielami i rodziną goszczącą.

 

Pan Krzysztof Baranowicz- nauczyciel geografii po angielsku

Kurs : “C.L.I.L. – Content And Language Integrated Learning Methodology And Language For Teachers Who Teach History Or Geography Bilingually In English At Secondary Level” International Study Programmes w Portsmouth,

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe

  • Poszerzenie wiedzy dotyczącej nauczania CLIL,
  • Poznanie nowych technik pracy z tekstem,
  • Poznanie nowych metod nauczania słownictwa i czytania ze zrozumieniem.
  • Poznanie nowych sposobów konstruowania struktury lekcji
  • Poznanie platformy internetowej e tweening
  • Wzbogacenie bazy pomysłów do zastosowania za zajęciach
  • Poszerzenie wiadomości w zakresie metodologii CLIL i przygotowania nowych zadań do pracy na lekcji

 

Pani Mariola Gorec-Pędzińska i Pan Grzegorz Sykuła- nauczyciele wych. fizycznego

Kurs „One Week Course For Teachers Of Physical Education”  w WORCESTER

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe

  • Umiejętność przygotowywania i prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego
  • Wzbogacenie bazy o materiały multimedialne przydatne na zajęciach
  • Poszerzenie wiadomości w zakresie nowoczesnych metod prowadzenia zajęć
  • wzrost wiedzy z zakresu metodyki wychowania fizycznego
  • wzrost wiedzy na temat psychologicznych aspektów motywowania uczniów do aktywności fizycznej
  • Poznanie sposobów pracy na lekcjach wychowania fizycznego w innych krajach europejskich

 

 

Pan Tomasz Kolacz-nauczyciel jézyka angielskiego

Kurs „British Culture and Contemporary English” organizowany przez Norwich Institute for Language Education w Norwich

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe

  • wzrost umiejętność przygotowania i poprowadzenia zajęć językowych z zakresu kultury Wielkiej Brytanii
  • wzbogacenie bazy oryginalnych materiałów (gazety, ulotki itp. gromadzone w czasie kursu), zasobów Internetu
  • poszerzenie wiadomości w zakresie

– zmian w tzw. mówionym angielskim (języku potocznym, wykorzystywanym w codziennych kontaktach

– kontekstu językowego, jego formy i stylu

–  języka angielskiego jako języka globalnego

– roli jedzenia w kulturze kraju

– tematu tożsamości narodowej

– tematu wielokulturowości Zjednoczonego Królestwa

– slangu, akcentów oraz dialektów języka angielskiego

– kolokacji oraz idiomów angielskich

– języka angielskiego i jego ‘internetowej’ wersji

– kultury popularnej, polityki i kwestii społecznych Wielkiej Brytanii

– znajomości prasy brytyjskiej

– języka angielskiego, a klasy społecznej

– tematu Brexit-u i jego konsekwencji

 

Pani Marta Jakubowicz I Pani Agnieszka Nadolska-nauczcielki j. polskiego

Kurs „Teaching strategies, conflict management and emotional literacy” organizowany przez EUROPASS w Florencji.

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe

  • Podniesienie jakości pracy i metod nauczania.
  • Podniesienie innowacyjności i jakości w nauczaniu.
  • Umiejętność przygotowywania i prowadzenia ciekawych zajęć.
  • Wiedza na temat nowoczesnych strategii pracy nad integracją klasy i zapobiegania konfliktom.
  • Poszerzenie wiadomości na temat historii i kultury Włoch.
  • Poszerzenie umiejętności w zakresie skuteczniejszego przygotowywania uczniów
    do matury.

 

Pani Wioleta Biczak- pedagog wspomagający

Kurs: Behaviour and conflicts new methodologies, motivation and cooperation strategies”

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe

  • Umiejętność przygotowywania i prowadzenia zajęć
  • Wzbogacenie bazy nauczyciela (poprzez materiały z kursu, filmy, zdjęcia)
  • Podniesienie jakości pracy i metod nauczania.
  • Wzmocnienie profesjonalnego profilu pedagoga wspomagającego
  • Modernizacja systemu kształcenia
  • Podniesienie innowacyjności i jakości w nauczaniu ( trening uważności).
  • Poznanie nowatorskich metod nauczania: metoda zadaniowa, metoda problemowa, metoda odwróconej klasy.
  • Podniesienie wiedzy na temat nowoczesnych strategii pracy nad integracją klasy i zapobiegania konfliktom.

 

Pani Maria Kupracz- nauczycielka j. niemieckiego

Kurs “Auffrischungskurs: Methoden & Sprache” oraganizowany przez HORIZONTE German Language Courses w Ratyzbonie

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe

  • Rozwinięcie kompetencji w zakresie nowoczesnych metod gramatycznych. gramatyki i leksyki- gramatyki poprzez ćwiczenia rozumienia ze słuchu
  • wykorzystania wideo (wykorzystywane są metody i techniki nagrań wideo)-
  • celowego i wielokrotnego słuchania-
  • pracy z tekstem żywym tj. autentycznym (prasa, książki)-
  • Wzrost umiejętności opracowywania scenariuszy lekcji z wykorzystaniem serwisów                                  społecznościowych i YouTube
  • Zdobycie aktualnej wiedzy na temat: niemieckiego i bawarskiego systemu szkolnego (zalety i wady w porównaniu do polskiego systemu szkolnictwa i różnic między kształceniem w                poszczególnych Landach
  • roli kultury w nauczaniu j. niemieckiego
  • współczesnych Niemiec
  • profilu społeczeństwa niemieckiego-
  • dostępnych podręczników do nauki j. niemieckiego dla obcokrajowców-

Wzbogacenie wiedzy na temat: wyrażeń idiomatycznych anglicyzmów-

korzystania z zajęć ruchowych w dydaktyce z j. niemieckiego

  • wykorzystania muzyki w dydaktyce j. niemieckiego.-
  • technik i ćwiczeń rozumienia ze słuchu i rozsypanek językowych
  • rekonstrukcji dialogów
  • najnowszych metod nauczania przy rozwijaniu wszystkich umiejętnościach językowych.
  • Podniesienie kompetencji kulturowych
  • Wyposażenie w nowoczesne materiały dydaktyczne

 

Pani Dorota Kidała- nauczycielka j. włoskiego

Kurs Training Course For Teachers Of Italian As Second Language organizowany przez szkołé A door to Italy z Genui

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe

-Wzbogacenie wiedzy na temat różnych technik i metod pracy w  ćwiczeniu 4 podstawowych sprawności językowych-mówienia,pisania,rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu pisanego-przykłady gier językowych i nowatorskich technik np.puzzle.

-Zapoznanie  z atrakcyjnymi  metodami nauczania języka włoskiego.

-Wzrost praktycznej sprawności posługiwania się j.włoskim-doskonalenie językowe wynikające z realizacji programu kursu oraz  poprzez codzienne życie w naturalnym środowisku języka obcego

-Podniesienie kompetencji  kulturowowych.

-Wyposażenie się w nowe narzędzia i materiały  autentyczne. Wzbogacony warsztat pracy .

– Rozwiniecie sprawności językowych przez przebywanie w naturalnym środowisku językowych umiejętności konwersacji, kompetencji gramatyczno – leksykalnych, rozwijanie płynności wypowiedzi w języku obcym

Realizacja projektu wpłynęła także na wzrost kompetencji nauczycieli  w zakresie znajomości języków obcych,  wymianę doświadczeń nauczycieli IV LO nauczycielami z zagranicy oraz nawiązanie kontaktów międzynarodowych.

 

 

                                                         

 

zobacz

INSTAGRAM

YOUTUBE

propozycje klas 2018/19

plan lekcji

dziennik elektroniczny

dziennik

Szkoła nowych możliwości

UE

BIP

bip

Archiwalna strona www