Poznajemy Hiszpanię…

Od 10 do 15  marca 2024 r., uczniowie IV LO udali się na wycieczkę do słonecznej Hiszpanii.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Malagę. Zobaczyliśmy słynną katedrę La Manquita, ruiny zabytkowej twierdzy Alcazaba i podziwialiśmy dzieła Pabla Picassa wybitnego hiszpańskiego malarza.

Drugiego dnia podróży odwiedziliśmy Granadę – perłę Andaluzji, w późnym średniowieczu centrum ostatniego państwa muzułmańskiego na Półwyspie Iberyjskim. Udaliśmy się do dzielnicy Albaicín, uważanej za najbardziej „klimatyczną” dzielnicę Hiszpanii, która jest pełna ciasnych i stromych uliczek. Z Albaicín rozciąga się piękna panorama Granady: z Alhambrą, katedrą oraz ośnieżonymi szczytami Sierra Nevada na horyzoncie. Zwiedziliśmy również słynną Alhambrę oraz odbyliśmy spacer po jej zabudowaniach i ogrodach Generalife. Obiekty te zostały wpisane na listę UNESCO.

Kolejny dzień to poznanie Kordoby. Podczas zwiedzania zobaczyliśmy most rzymski, łączący brzegi rzeki Gwadalkiwir, bramę Puerta del Puente, dzielnicę Żydowską, gdzie weszliśmy do starej Synagogi oraz liczne patia, z których Kordoba słynie. Odwiedziliśmy wnętrze dawnego meczetu, aktualnie katedry, która zachwyca połączeniem architektury arabskiej i chrześcijańskiej. Wieczorem spacerowaliśmy po okolicy, w której mieszkaliśmy – Benalmádenie.

Następny dzień hiszpańskiej przygody spędziliśmy w słoneczniej Sewilli – stolicy regionu Andaluzji. Zobaczyliśmy m.in. Złotą wieże Alcazar – zamek królewski, Katedrę NMP , Plaza de Espaňa, Plaza de toros.

W przedostatnim dniu wycieczki udaliśmy się do Gibraltaru – wjechaliśmy na górę Tarika, na której żyją małpy strzegące terytorium Gibraltaru, jaskinię św. Miquela, Europa Point, z którego widać wybrzeże Afryki oraz Main Street – główną, handlową ulicę na Gibraltarze z charakterystycznymi, brytyjskimi, czerwonymi budkami telefonicznymi. Kolejnym punktem programu był spacer po promenadzie Marbelli, która jest jednym z najbardziej znanych kurortów na wybrzeżu Costa del Sol.

To był wspaniały czas, który dostarczył niesamowitych wrażeń oraz doświadczeń. Poznaliśmy typowo hiszpańską kulturę, zwiedziliśmy przepiękne miasta Andaluzji, mieliśmy okazję spróbować dania kuchni hiszpańskiej. Podróże kształcą! Adiós!

Telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka - czynny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
800 12 12 12

dziennik elektroniczny

dziennik

Biblioteka – wydarzenia

mLegitymacja

Narzędzie online umożliwiające łatwe, szybkie i samodzielne wykonanie zdjęcia do mLegitymacji.