19 listopada 2020 r. godz. 13:00-15:30, zapraszamy na w konferencję organizowaną przez Bibliotekę Pedagogiczną w Chełmie. Będzie to już VI Konferencja z cyklu Skuteczne Nauczanie.
Udział w wydarzeniu jest BEZPŁATNY. Uczestnicy otrzymają ZAŚWIADCZENIA. Spotkanie odbędzie się w formie ONLINE na platformie clickmeeting, będzie składało się z trzech głównych modułów, zróżnicowanych pod względem tematycznym:
- Zasoby i narzędzia – przegląd aplikacji, Mariusz Fajman
- Digital storytelling – nowa jakość opowiadania, Magdalena Machowicz
- Edukacyjne formy interaktywne, Joanna Sobańska
Prelegentami tegorocznej konferencji będą pracownicy Centrum Zastosowań Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie)
Warunkiem uczestnictwa w konferencji jest posiadanie konta na Bibliotecznej Platformie Edukacji Zdalnej MOODLE
Ilość miejsc na konferencję jest ograniczona. O zakwalifikowaniu decyduje kolejność zgłoszeń. Osoby zakwalifikowane otrzymają zaproszenie drogą mailową wraz z linkami do pokojów webinarowych.
W przypadku dużej ilości zgłoszeń, na naszej platformie MOODLE w kursie (VI Konferencja Skuteczne Nauczanie) przez 8 dni (20-27 listopada) będą aktywne nagrania z wykładów oraz materiały pokonferencyjne do wykorzystania. Osoby, które się nie zakwalifikowały na konferencję będą miały możliwość obejrzenia nagrań i otrzymania zaświadczeń.
Zapisy: http://moodle.bpchelm.pl/enrol/index.php?id=60
Kontakt: Centrum Zastosowań TIK (cztik@bpchelm.pl)
W najbliższych miesiącach nauczyciele Szkoły Ćwiczeń będą uczestniczyć w całym cyklu szkoleń podnoszących ich kwalifikacje zawodowe, a będą to szkolenia z zakresu:
- treningu komunikacji neuroafektywnej NAC – NVC
Cel szkolenia
Poznanie i pogłębienie wiedzy w stosowaniu Porozumienia bez Przemocy, zintegrowanie swojego sposobu komunikacji w obszarze wspierania rozwoju osobistego i rozwoju kompetencji relacyjnych w komunikacji z uczniem, studentem, nauczycielem, rodzicami. Wzbogacenie warsztatu pracy o aspekt somatyczny relacji i wiedzę z zakresu psychologii rozwoju neuroafektywnego.
- coachingu
Cel szkolenia
Nabycie umiejętności posługiwania się wybranymi technikami coachingowymi w stawianiu i realizowaniu celów rozwojowych zespołu i indywidualnych oraz wspieraniu uczniów w realizacji zamierzonych celów.
- tutoringu
Cel szkolenia
Nabycie umiejętności skutecznego rozpoznawania potencjału podopiecznego, odkrywania i wzmacniania jego mocnych stron i talentów, budowania dobrych relacji uczeń-nauczyciel, wykorzystywania psychologii pozytywnej w tutoringu, edukacji spersonalizowanej.
- praktyk tutoringu – kurs zaawansowany
Cel szkolenia
Pogłębienie umiejętności tutorskich w zakresie komunikacji w tutoringu, granic w tutoringu, asertywności. Budowanie tożsamości tutora.
- Metoda Kids’ Skills i Dam radę!
Cel szkolenia
Nabycie kompetencji do wspomagania dzieci w uczeniu się umiejętności przezwyciężania trudności z emocjami i zachowaniem, poprawy zachowania; nagradzania dziecka za postępy na co dzień i po zakończeniu pracy. Wzmacnianie współpracy dzieci, rodziców, nauczycieli.
- porozumienia bez przemocy NVC w edukacji
Cel szkolenia
Nabycie umiejętności rozpoznawania i uwzględniania potrzeb własnych i innych, budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i zrozumieniu oraz jak bez krytyki lub ocen udzielać szczerej informacji zwrotnej. Wzmacnianie siebie jako n-la. Wzmacnianie uczniów. Wspieranie brania odpowiedzialności przez uczniów. Rozwiązywanie konfliktów w szkole. Empatyczna klasa. Empatyczna szkoła. Budowanie społeczności – dzieci, rodzice, kadra.
- FamilyLab
Cel szkolenia
Doskonalenie praktycznych umiejętności nawiązywania relacji z uczniami oraz ich rodzicami w oparciu o kompetencje dziecka, integralność i współdziałanie, pewność siebie i poczucie własnej wartości, odpowiedzialność za siebie, odpowiedzialność za więzi z innymi.
- edukacji skoncentrowanej na rozwiązaniach
Cel szkolenia
Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat teoretycznych założeń Edukacji Skoncentrowanej na Rozwiązaniach i praktycznych rozwiązań w zakresie budowania relacji współpracy ze wszystkimi podmiotami procesu edukacyjnego. Zdobycie umiejętność pracy z uczniem trudnym, jego rodzicami oraz nauczycielami podczas wspólnego poszukiwania rozwiązań.
- gamifikacji
Cel szkolenia
Uczestnicy nauczą się, jak korzystać z mechanizmów grywalizacji, by budować angażujące i motywujące lekcje, zajęcia pozalekcyjne, pozaszkolne.
- narzędzi TOC
Cel szkolenia
Nabycie umiejętności kształtowania myślenia krytycznego u uczniów.
- Design Thinking
Cel szkolenia
Wzbogacenie warsztatu metodycznego nauczycieli o innowacyjne metody pobudzania kreatywności uczniów otwartych na innowacyjne podejście do sytuacji zespołowych.
- umiejętności trenerskich, moderatora
Cel szkolenia
Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela z grupą uczniów oraz osób dorosłych. Przygotowanie do dalszego procesu prowadzenia szkoleń dla nauczycieli Szkoły Ćwiczeń.
- neurodydaktyki
Cel szkolenia
Wyjaśnienie znaczenia neuronauk w praktyce szkolno-wychowawczej.